Zenlounge.no 
Mindfulness og meditasjon


Mindfulness - gjør livet deilig

Vi formidler kurs og foredrag

Foredrag Kurs Forskning Coaching
   
   
   
   
   
   
   
   
   

FORSKNING PÅ MINDFULNESS OG MEDITASJON 

LOOK: What Meditation Can Do For Your 
Mind, Body And Spirit 

Dette forteller kroppen deg om deg selv: 
Lytt til kroppen

How sugar affects the brain  
Se video

Mindfulness lindrer angst og depresjon 
En halvtime med meditasjonsformen mindfulness hver dag reduserer symptomer på angst og depresjon.
For noen kan meditasjonen virke like bra som antidepressiva. Les mer


Nelson Mandela wrote to his wife Winnie Mandela 
on the subject of meditation when she was sent to prison in Kroonstad. His advice reflected his own strict self discipline in jail:

"You may find that the cell is an ideal place to learn to know yourself, to search realistically and regularly the processes of your own mind and feelings. In judging our progress as individuals we tend to concentrate on external factors such as one’s social position, influence and popularity, wealth and standard of education …. but internal factors may be even more crucial in assessing one’s development as a human being: honesty, sincerity, simplicity, humility, purity, generosity, absence of vanity, readiness to serve your fellow men – qualities within the reach of every soul – are the foundation of one’s spiritual life …. at least, if for nothing else, the cell gives you the opportunity to look daily into your entire conduct to overcome the bad and develop whatever is good in you. Regular meditation, say of about 15 minutes a day before you turn in, can be fruitful in this regard. You may find it difficult at first to pinpoint the negative factors in your life, but the tenth attempt may reap rich rewards. Never forget that a saint is a sinner that keeps on trying.”
Excerpt from “Mandela The Authorised Biography” by Anthony Sampson (pg 252).

10 Simple Things You Can Do Today That Will Make You Happier, Backed By ScienceLes mer   xxxx

Can Meditation Make You a Better Leader? 
The Ironic Distress of a Wandering Mind  Les mer 

Derfor virker mindfulness mot angst 
Ny forskning har målt hva som skjer i hjernen når vi mediterer. Majoriteten av deltakerne rapporterte om nedgang i angst og forskerne konkluderte med at meditasjonen reduserte angstnivået med 39 prosent.Les mer

Happiness Makes Your Brain Work Better 
A Harvard psychology researcher explains that rather than thinking of success as the source of happiness, we should think of happiness as a source of success--and one that's more under our control than we imagine.Les mer 

MEDITATION is fast becoming a fashionable tool for 
improving your mind. With mounting scientific evidence that the practice can enhance creativity, memory and scores on standardized intelligence tests, interest in its practical benefits is growing. Les mer 

The Tipping Point for Mindfulness 
Mindfulness practices like meditation have been in existence for thousands of years, but only now are they reaching the tipping point in the Western world. Today's pace and stress are so great that people are searching for new practices to find resilience in the midst of chaos, and mindfulness programs are helping them find better ways to live. Les mer 

Podcast med Vitenselskapet-programleder Dag Magnussen 
om mindfulness-meditasjon. Teknikken kan brukes til å hjelpe soldater til å ta bedre avgjørelser i strid, og også til å takle posttraumatisk stress hos de som kommer hjem. Les mer 

Alinda Tugend, fra New York Times, erfaring med mindfulness: 
LIKE most people, I have my share of tension and anxiety. And I’m happy to find ways to cope that don’t involve illegal drugs. So when the term mindfulness began cropping up everywhere, I became intrigued. Elementary school students practice it. Doctors practice it — and their patients. Prisoners practice it. There’s mindful eating that promises a healthier way of eating. And scans show mindfulness may change the way
our brains function and help us improve attention, reduce stress hormones and even bounce back faster from negative information. But, skeptic that I am, I wondered if it was being oversold as a panacea that is simple, safe and involves no heavy objects. Les mer

Mindfulness virker som antidepressiv medisin
Folk som har lært mindfulness, føler seg overbevist om at metoden virker. Og det har nylig blitt vitenskapelig bekreftet av psykologer. Hjerneforskere har imidlertid ikke kunnet forklare hvorfor.
Nå mener en dansk forskergruppe å ha funnet en mulig virkningsmekanisme ved å analysere blant annet hjerneskanninger og målinger av hjerneaktivitet. De har gått gjennom åtte studier i en systematisk evaluering av den vitenskapelige litteraturen på området.
Mindfulness skiller seg ifølge den nye metaundersøkelsen fra psykoterapi ved å virke direkte inn på de områdene av hjernen som regulerer følelsene våre. Metoden hemmer aktiviteten i disse områdene, noe som får oss til å tenke mer nøkternt og klart. En person som har brukt mindfulness i lang tid, ser ut til å oppnå en direkte stabiliserende effekt på følelseslivet. Det vil fremdeles være massevis av følelser, men de ser ut til å være mer håndterbare. Les mer

Mindfulness hjelper kreftsyke
Mindfulnessmetoder kan lindre angst og depresjon hos kreftpasienter. Når et menneske får konstatert kreft, går hjernen på høygir: Hva vil skje i fremtiden? Skal jeg dø? Hva vil skje med familien min? Les mer


Mindfulness-bølge i militæret i USA 
Mindfulness-meditasjon og krig kan virke som motsetninger. Likevel satser det amerikanske militæret stort på at mindfulness kan øke soldatenes prestasjoner og helse. «Krigere i zen» lyder kanskje som noe fra en japansk samuraifilm. Men også det amerikanske militæret har fått øynene opp for at de kan bruke en spirituell metode til å styrke soldatene sine, nemlig mindfulness-meditasjon. Les mer

Mindfulness som medisin
Jon Kabat-Zinn er professor i medisin og har vært klinisk behandler og forsker gjennom et langt liv. Kabat-Zinn, som bor i USA, har forsket på mindfulness og østlige tradisjoner et helt liv. Han har lyktes med og introdusert vestlig medisinsk vitenskap til meditasjon. Kabat-Zinn har skrevet en rekke bøker og holdt flere foredrag i Oslo de siste årene, blant annet på div sykehus. 
Kommentar fra Zenlounge: Mindfulness er en 2500 år gammel meditasjon som ble utviklet av Siddhartha Gautama Buddha 
Les mer
 

Jon Kabat-Zinn i Oslo:  Les mer
Kilde: Aftenposten

Mindfulness as a Potential Means of Attenuating Anger and Aggression for Prospective Criminal Justice Professionals  
Thomas M. Kelley and Eric G. Lambert 

This study is the first to examine the potential role of mindfulness for attenuating anger and aggression in prospective criminal justice professionals. The Mindful Attention Awareness Scale, Aggression Questionnaire, Hostile Attribution Bias Scale, and Thought Recognition Inventory were administered to 272 undergraduate criminal justice majors. A possible relationship between mindfulness and thought recognition may operate to influence other mechanisms to heighten mental health, as well as reduce anger and aggression. The potential benefits of mindfulness and thought recognition training for criminal justice professionals and prospective criminal justice professionals are discussed. Les mer

Mindfulness: What Is It? Where Did It Come From? 
Ronald D Siegel, Christopher K. Germer and Andrew Olendzki


Throughout history, human beings have sought to discover the causes of suffering and the means to alleviate it. Sooner or later, we all ask the same questions: “Why am I not feeling better?” “What can I do about it?” Inhabiting a physical body inevitably exposes us to pain associated with sickness, old age, and death. We also struggle emotionally when confronted with adverse circumstances or with benign circumstances that we see as adverse. Even when our lives are relatively easy, we suffer when we don’t get what we want, when we lose what we once had, and when we have to deal with what we do not want. From birth until death, we are relentlessly trying to feel better.  
Les mer

Aktive meditasjoner - raskere effekt
Den indiske mystikeren Osho, utviklet flere aktive meditasjoner, spesielt designet for å forløse undertrykte følelser slik at man lettere kan lære observasjon som metode. Det er vanskelig å meditere med mye uro i kroppen, aktive meditasjoner gir derfor raskere effekt for de aller fleste. Les mer
Klikk her for kurs hvor du kan lære aktive meditasjon
.


     Klikk her for nyhetsbrev

     Foredrag om mindfulness?
     Kontakt oss:
info@zenlounge.no